Kommunikasjon for i dag og i morgen

  • innovaphone IP-telefoni

      • Enkelt - enkelt i bruk og integrasjon.
      • Skalerbart - i antall brukere og lokasjoner.
      • Driftssikkert - ekstremt robust og driftssikkert

    Et fremtidsrettet kommunikasjonssystem

  • SIKKERHET FRA 2N

      • IP-basert porttelefoni
      • Enkelt og rask installasjon / konfigurasjon
      • Stor fleksibilitet, mange muligheter

    Porttelefonanlegg for alle typer prosjekt

  • Kommunikasjon på tvers

    Løsninger for å kommuniserer mellom systemer:

    IP Analog GSM ISDN

     

  • Tradisjonell telefoni

      • Analoge telefoner med tilbehør
      • ISDN telefoner og ISDN-analog adaptere
      • Kompakte små-sentraler

    Driftssikkert telefon- og koblingsmateriell

  • LYD OVER IP

      • Distribusjon av lyd over IP lokalt / over internett
      • Enveis- eller toveis lyd
      • Stor fleksibilitet, mange muligheter

    Komplett system for distribusjon av lyd over IP

Vcom - Distributør og kompetansesenter

Siste nytt

Software Tool

En oppgraderingsavtale; SSA (Software Service Agreement), gir deg fri tilgang til nyeste programvare og oppdaterte lisenser for ditt innovaphone telefonsystem. En rimelig sikkerhet for et oppdatert system.

I denne artikkelen får du svar på følgende spørsmål:

  1. Hva får du igjen for å tegne oppgraderingsavtale?
  2. Hvilke produkter/lisenser omfatter oppgraderingsavtalen?
  3. Hvor lenge varer oppgraderingsavtalen - er den obligatorisk?
  4. Hva skjer om jeg avslutter eller ikke tegner oppgraderingsavtale?
  5. Hva koster en oppgraderingsavtale?
  6. Hvor bestiller jeg en oppgraderingsavtale?
  7. Er vedlikehold og service inkludert i en SSA-avtale?

 

Hva får du igjen for å tegne oppgraderingsavtale?

Du får fri tilgang til siste programvare med tilhørende lisenser. Ny hovedversjon med nye funksjoner kommer ca en gang i året. Ofte åpner ny versjon også for helt nye tilleggsfunksjoner* som f.eks video. Disse må kjøpes separat. Her ser du noen smakebiter på det som var med i de siste versjonene:

  • Versjon 12 (2016): Sikkerhetsoppgradering med blant annet Reverse Proxy, slik at brukere også kan benytte systemet fra internet. WebRTC som gjør det mulig å sette opp "Call-me-button" på websider. WebRTC web-basert softphone og konferanse utvidet med video og skjermdeling.
  • Versjon 11 (2015): Enhetlig brukergrensesnitt på telefon, PC og smartphone. Utvidet myPBX med mobil-app, skjermdeling og web-konferanse. Web-basert softphone. Høyere sikkerhet med kryptert kommunikasjon over datanettet. Recording. Kø-monitor.
  • Versjon 10 (2012-2013): Presence tilstedeværelse, Exchange kalenderintegrasjon. Utvidet myPBX samordnet kommunikasjon PC-klient* med chat, Outlook-integrasjon, video*, softphone*, faxserver*.

En oppgraderingsavtale er halve prisen i forhold til å kjøpe oppgraderingene i etterkant.

 

Hvilke produkter/lisenser omfatter oppgraderingsavtalen?

Avtalen omfatter PBX-lisensene på innovaphone sentralen. Dette er:

  • Portlisenser (lisens pr pålogget telefon)
  • myPBX samordnet kommunikasjon (lisens for PC-integrasjon, Android/iOS-app, video, skjermdeling, mobilintegrasjon mv.)
  • Softphonelisenser (innovaphone Windows softphone)
  • WebRTC (bruke Crome, Firefox, Opera nettleser som softphone)
  • Voicemail-lisenser (innovaphone talepostkasse)
  • Sentralbordlisens (innovaphone sentralbord)
  • Reporting-lisens (statistikkprogram)
  • Kø-monitor (sanntidsapplikasjon for kø og agenter)
  • Standby-lisenser (redundant system)Sentralbordlisens (innovaphone sentralbord))

Dersom du har tilleggsprogrammer levert fra 3.parts produsenter, er ikke disse omfattet av denne SSA. Eks: Telenor API integrasjon, Sanntidsmonitor, epost-varsling, hotelintegrasjon, Blues statistikkprogram.

 

Hvor lenge varer oppgraderingsavtalen - er den obligatorisk?

Oppgraderingsavtalen tegnes for så langt eller kort tidsrom du ønsker. Vanligst er å tegne den for ett år av gangen, fra juli til juli. Avtalen er ikke obligatorisk, men anbefales for alle som bruker innovaphone-anlegget som telefonsentral. Det gis ikke support-støtte på eldre versjoner (eldre enn ca 3 år).

 

Hva skjer om jeg avslutter eller ikke tegner oppgraderingsavtale?

Når oppgraderingsavtalen ikke lenger er gyldig, vil du ikke lenger kunne laste ned oppdaterte lisenser.

Det gis heller ikke support på gamle versjoner (eldre enn ca 3-4 år).

Dersom du siden ønsker å oppgradere, må du ajourføre oppgraderingsavtalen for den perioden den ikke er betalt.

Prisen for slik oppgradering i etterkant er den dobbelte av prisen ved en oppgraderingsavtale kjøpt i forkant.

Se eksempel under.

 

Hva koster en oppgraderingsavtale?

Oppgraderingsavtalen koster for ett år ca 15% av lisenskostnaden. Avhengig av hvor mange brukerlisenser og andre lisenser du har på telefonsentralen, varierer oppgraderingsavtalen tilsvarende. Beløpet beregnes i såkalte SSC (Software Service Credits), som er å sammenligne med en myntenhet.

Eks: Oppgraderingsavtale for én brukerlisens i ett år ved kjøp i forkant, krever 74 SSC. Hver SSC koster ca kroner 1,40. Dvs. kr 105.-

Eks: Oppgraderingsavtlale for én brukerlisens i ett år ved kjøp i etterkant, krever 148 SSC. Hver SSC koster ca kroner 1,40. Dvs. kr 210.-

Eksakt behov for SSC for ditt system i ønsket periode, får du fra din forhandler.

 

Hvor bestiller jeg en oppgraderingsavtale?

Du bestiller nødvendige SSC til din oppgraderingsavtale hos din forhandler.

 

Er all programvare og lisenser inkludert i en SSA-avtale?

En SSA oppgraderingsavtale gir fri tilgang til nye programversjoner og oppdaterte lisenser for den programvaren du allerede har. Mange nye funksjoner inkluderes i de nye versjoner, men noen nye tilleggsprogrammer er ikke inkludert. Eks recording som krever egen lisens, men forutsetter at resten av systemet kjører på versjon 10 eller nyere.

 

Er vedlikehold og service inkludert i en SSA-avtale?

Nei, dette må avtales separat med din forhandler. En SSA oppgraderingsavtale gir som nevnt kun tilgang til ny programvare og nye oppgraderterte lisenser.

Utvalgte løsninger

IP PBX - VoIP kommunikasjonsystem

innovaphone IP-PBX eller skyPBX er et kraftfullt og sofistikert VoIP telefonsystem for bedrifter og organisasjoner. I tillegg til alle de telefonfunksjonene man forventer av et moderne telefonsystem, har innovaphone PBX også en perfekt integrert system for Unified Communication (samordnet kommunikasjon).

Systemet er enkelt å ta i bruk og tilgjengelig fra enhver type arbeidsplass og plassering.

Porttelefoner

S18 Dashboard banner verso display 1600x713

Et porttelefonanlegg skal kontrollere besøkendes adgang, og kan installeres frittstående, eller integreres mot overliggende systemer for telefoni, videoovervåkning og adgangskontroll. I produktseriene Verso, Base, Force, Uni og Safety finnes det produkter for de aller fleste behov med hensyn til funksjonalitet, kapslingsgrad, vandalsikkerhet og design. Primært er IP kommunikasjonsteknologien som benyttes, men enkelte modeller leveres også med analog teknologi.

Mobil løsning

For mange brukere, vil en smartmobil være en foretrukket løsning, enten det er BYOD eller arbeidsgivers telefon.

Ved å koble opp smartmobil/nettbrett mot innovaphone-systemet, får den ansatte tilgang til app med arbeidsgivers kommunikasjonsplattform. Mobiltelefonen er en endeterminal, funksjonaliteten produseres av det bakenforliggende systemet.

GSM gateway

GSM gatewayer, også kalt GSM-adaptere brukes for å koble Sip-linjer, analogt utstyr eller ISDN-linjer til mobilnettet. Mobilnettet kan være den primære linjen eller backup-linje for Voip-systemer, analoge apparater og sentraler. Dette brukes mye i maritime miljøer og steder der kablet bredbånd ikke er tilgjengelig. Det brukes også for ekstra backup.

Vcom AS - Lysaker torg 25, 1366 Lysaker - Telefon: 21 67 37 70 - E-post: post@vcom.no
Copyright © 2018 www.vcom.no