Kommunikasjon for i dag og i morgen

Vcom - Distributør og kompetansesenter

Siste nytt

2N INDOORTOUCH BLACK LEFT S

Viktig beskjed vedrørende 2N Indoor Touch 1.0. Dette er utgaven som ble levert frem til ca. mai 2019.

Enheten kan i spesielle enkelttilfeller bli rammet av driftsstans, og vi anbefaler tiltak for å forhindre dette. Har feilen oppstått kan du også lese om hvordan dette rettes.

 Feilen som oppstår er at enheten låser seg og oppgir følgende feilmelding i displayet:

  • Error. License expired. Can`t launch application. Contact 2N Telecommunications.

 

ANBEFALT:

Feilen kan enkelt forhindres ved å oppgradere enhetens firmware til seneste versjon.

*MERK at denne firmware-oppgraderingen vil tilbakestille enheten til fabrikkinnstillinger, dette gjelder også innstillinger i appen Helios IP Mobile. For å ikke måtte gjøre en manuell konfigurasjon av appen på ny kan man før oppgradering av firmware benytte funksjonen Export Configuration i appen Helios IP Mobile og eksportere innstillingene til et Micro-SD kort, for så å bruke funksjonen Import Configuration til å importere innstillingene etter at firmware er oppgradert. Merk at dette kun gjelder appen Helios IP Mobile, og at added devices under Devices ikke er med i eksporten.

Seneste firmware finner du HER, den installeres enkelt ved å pakke ut den nedlastede filen til roten på et Micro-SD kort. Sett kortet inn i enhetens minnekort-slot som finnes på høyre side bak skjermen, og restart enheten. Dette vil igangsette installasjonen av firmware automatisk og enheten vil etter en tid starte på ny og være klar til bruk.

  • Minnekortet settes inn med kontaktpunktene mot deg, og må settes inn forsiktig slik at man kjenner at det fjærer i minnekort-sloten.
  •  Ikke fjern minnekortet eller ta strømmen fra enheten under oppgraderingen, men fjern det når oppgraderingen er ferdig og enheten har startet på ny.

Vi anbefaler samtidig å oppgradere firmware på tilknyttede 2N IP-baserte porttelefoner, slik at disse kjører på samme generasjon som Indoor Touch. Avhengig av eksisterende firmware-versjon kan dette gjøres enten ved å laste ned firmware manuelt, eller klikke Upgrade Now. Dette finnes under SYSTEM og MAINTENANCE på porttelefonens brukergrensesnitt. Firmware lastes ned HER, velg aktuell modell og gå til Technical Area.

 

Har først feilen oppstått er anbefalt feilretting å oppgradere firmware som beskrevet ovenfor. Hvis dette ikke er gjennomførbart kan feilen rettes ved å legge inn en lisenskode som fås ved å kontakte 2N sin support på chat HER. Forslag til tekst som kan limes inn: "Hi, I am contacting you to get a license code to unlock Indoor Touch with the error-message Error. License expired. Can`t launch application. Contact 2N Telecommunications. The serial number are:.."

 

 

Vcom AS - Lysaker torg 25, 1366 Lysaker - Telefon: 21 67 37 70 - E-post: post@vcom.no
Copyright © 2018 www.vcom.no